Bir "Çığlık"ın Bedeli

"Güneş batarken iki arkadaşımla yürüyordum. Gökyüzü birden kahverengiye dönüştü; dondum, hissizleştim ve köprünün korkuluğuna yaslandım. Şehrin ve lacivert fiyordun üzerinde ateşin kızıl dili ve kan vardı. Arkadaşlarım yürümeye devam ettilerse de, ben oracıkta korkuyla titreyerek kalakaldım ve tabiatın derinliklerinden gelen sonsuz çığlığı duydum. " 
Edvard Munch'un günlüğünde yazdığı bu cümlelerin ardından tam 120 yıl geçti. Dünyanın en tanınmış eserlerinin başında gelen "Çığlık" 119 milyon 922 bin 500 dolara (yaklaşık 212 milyon TL) satıldı. Böylece dünyada en yüksek ücret ödenen tablo ünvanını almış oldu. Alan kişinin kim olduğu açıklanmasa da Katar Kraliyet Ailesinden olduğu konuşuluyor. Tablonun bunun haricinde 3 tane daha versiyonu bulunuyor. Tablonun biri 1994 ve diğeri 2004'de olmak üzere çalınmış, sonrasında tekrar bulunmuştu.
Share on Google Plus

About Cevher

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum :

Yorum Gönder