Dünyaca Ünlü Türk Cerrahtan Tavsiyeler


Dünyaca ünlü Türk Beyin cerrahı Gazi Yaşargil, Ankara'da özel bir hastanenin konuğuydu. Yaşargil, İnsanların 120 yaşına kadar yaşamasının mümkün olduğunu söyledi. Yaşı 88 olmasına rağmen zindeliğini koruya ve çalışmaya hala devam eden Yaşargil, kendi yaşamından örnekler verdi. İşte herkesin okuması gereken sözleri:

"İçki, sigara içmem. Her sabah 06.30'da kalkar, akşam 22.30-23.00 gibi yatarım. Fazla yememeye dikkat ederim. Sabah iyi kahvaltı ederim. Öğlen çok defa ameliyatlarda olduğum için hafif bir şeyler yerim. Akşamları da daha ziyade meyve, salata ve hafif yemekler yerim. Cemiyet hayatını, insanlarla görüşmeyi, oturup konuşmayı, münakaşa etmeyi çok severim, ama buna vaktimiz kalmıyor. Düzgün bir hayat yaşanırsa, genlerimiz de yardım ederse uzun bir hayat sürdürülebilir. Ben yakında 88'i bulacağım, hala ameliyatlara girebiliyorum. 5-6 saat ameliyatta kalabilirim. Çok defa olmaz vakalar bana düşüyor. Hala çalışıyorum. Eskisi gibi değilse bile haftada 1-2 vakaya ameliyat yapabiliyorum. Çalışmak iyidir. Devamlı çalışmak, beyni açık tutmak iyidir. Muhtelif konuları okumanızı tavsiye ederim."
Share on Google Plus

About Cevher

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum :

Yorum Gönder